PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hangi video programını kullansam ?



Burakesan
04.Şubat.2012, 14:36
Arkadaşlar millet internette 'biz K-ON'un sağlam linkini arıyoruz' ve 'biz rosario vampirenin sağlam linkini' arıyoruz diye bangır bangır bağırıyor :1178088055505:

Ve bende bu duruma seyirci kalmak istemiyorum :yellowcard:

Bana elimdeki videoları biraz sıkıştıracak,boyutunu düşürecek programlar önerebilir misiniz?Böylece Rosario Vampirenin uploadına başlayabilirim ;) (Elimdeki videolar 200-250MB arası bunları şöyle bi 100MB kadar indirsek güzel olur :D)

Ya daaa 'burak az olsun kaliteli olsun öyle paylaş' mı dersiniz??

Sentius
04.Şubat.2012, 14:54
O kadar boyut düşüren program yok maalesef. Ancak en iyi sıkıştırmayı http://www.frmtr.com/resimli-ve-videolu-program-anlatim/2148977-7-zip-sikistirma-programi-resimli-ve-videolu-anlatim.html 7-zip ile yaparsın. Bu linkte anlatımı mevcut. Diğer taraftan bunla bile o boyutlara ineceğini sanmam. Tek çare encode etmen düşük bitrate verip. ;)

Burakesan
04.Şubat.2012, 15:31
:1178087946767:Ben 7-zip videolarda işe yaramıyor diye biliyordum ... Ve denedim ....
Videolarda işlemiyor:112_[1]:

HolyGhost
04.Şubat.2012, 17:50
Freemake Video Converter programına bi göz at derim ;)

iago
05.Şubat.2012, 00:02
aradığın şey bir sıkıştırma programı değil. videonun kendisi (doğal olarak kalitesi) üzerinde bir oynama yaparak boyutunu düşüreceksin. Mesela bende death note bölümleri var. İlk indirdiklerim 210 mb civarıydı. Sonradan bulduklarım 150 mb civarı. Görüntü kalitesi farklı(ama öyleçok bir fark ta yok) fakat boyutu düşük. İndirirken büyük avantaj sağlıyor. Bence(torrent değilse) 150 mb indirmek daha mantıklı. Görüntüde çok bir fark olmuyor zaten. Ama indirirken o aradaki 60 mb çok fark ediyor. Birde 20-30 bölümlük birşeyse fark baya açılıyor :D
Şimdi gelelim soruna. VirtualDub veya Format factory gibi programlarla bu işi yapabilirsin. Gerçi bu işi movie maker kullanarak bile yapabilirsin yani :D her video düzenleme programı kaydetme kısmında bu işi yapar. Kalite düşer - boyut azalır. İstersen direk .fl veya mp4 formatına çevir. Boyut küçülük ama özellikle flv de görüntü baya bozulur. Şuanki formatını(mkv falandır) direk divx/xvid yaparsanda görüntü/boyut performansı olarak iyi bir sonuç alacağına inanıyorum :D Bu çeviri işleri için "Freemake Video Converter" programını öneririm.(holyGhost da demiş zaten bence de en iyilerinden üstelik ücretsiz ve 200den fazla formatı birbirine çeviriyor) 1 bölümü seç çeşitli formatlara çevir :D divx/xvid yap avi yap. Ben genelde bu formatlara çeviririm boyut düşer ve görüntü çok bozulmaz.
İlk verdiğim programlarla direk sıkıştırmak yerine formatını avi, divx, xvid gibi bir formata çevirmek daha mantıklı diye düşünüyorum :D

Sentius
05.Şubat.2012, 00:55
:1178087946767:Ben 7-zip videolarda işe yaramıyor diye biliyordum ... Ve denedim ....
Videolarda işlemiyor:112_[1]:

Tek yapman gereken düşük bitrate vererek videoyu yeniden encode etmen. Bunun içim megui işini görecektir. Fomat değiştirmek boyutu düşürmez. Bazıları düşürür ancak video kalitesi berbat olur ben öyle biliyorum :D O yüzden tek çare benim dediğim.

Kodlama olarak xvid,divx yerine x264 kullan. Xvid ve Divxler boyutu çok şişirir.

iago
05.Şubat.2012, 12:40
Tek yapman gereken düşük bitrate vererek videoyu yeniden encode etmen. Bunun içim megui işini görecektir. Fomat değiştirmek boyutu düşürmez. Bazıları düşürür ancak video kalitesi berbat olur ben öyle biliyorum :D O yüzden tek çare benim dediğim.

Kodlama olarak xvid,divx yerine x264 kullan. Xvid ve Divxler boyutu çok şişirir.
yanlış biliyorsun :D direk programla gelişigüzel çevirirsen belki. Ama uygun çeviri video boyutunu düşürür, şişirmez. Ayrıca berbat bi görüntü kaliteside olmaz. Sen kalkıp direk flv'ye çevirirsen olur tabi anca telefonda izlersin :D dediğim gibi uygun çeviri gerekli. Xvid ve Divx konusunda da yanlış bir bilgiye sahipsin. Video formatlarının belli başlı özellikleri vardır. Her format bazı avantajlara, bazı dezavantajlara sahip. Hepsi yerine göre kullanılır. Doğru yerde kullanılırsa da avantaj sağlar.
Divx genelde böyle daha çok örneğin Terminator gibi, koyu renklerin çok kullanıldığı filmlerde kullanılır, daha iyi bi görüntü kalitesi verir. Xvid ise Yüzüklerin Efendisi gibi doğal renklerin bolca bulunduğu, yeşil, mavi vs filmlerde kullanılır., Xvid'de bu renklerde daha iyi bi görüntü kalitesi alınır. Riplerken xvid daha fazla avantaj sunuyor. ayrıca hareketli sahnelerde daha iyi performans veriyor. Son olarak şu linkide vereyim;
http://www.pckoloji.com/forum/yazilim-software-download/16883-buyuk-boyutlu-videolari-divx-xvid-sikistirin-autogk.html
Başlık ne ?
Büyük Boyutlu Videoları DivX ve XviD İle Sıkıştırın


İnternette bunun gibi birçok başlık bulabilirsin. Ayrıca görüntü kalitesinden şüphen varsa DivX ve XviD formatında bir film indirip izleyin. Bence tatmin edici.

HolyGhost
05.Şubat.2012, 13:46
İago'ya katılıyorum.Verdiğim programda istediğin şekilde dönüştürürsün hem de boyutunu programın belirlediği bi çıtaya kadar indirebilirsin.Şahsen ben youtube'dan offical videoları indirip mp3e dönüştürüp player'ıma atıp dinliyorum.Filmlere gelirsek de Xvid her türlü alır gibi.Özellikle aksiyon ve hareketli sahnelerde görüntüyü bozmadan ve yüksek bi kalitede izlememizi sağlıyor.Torrentten çektiğim filmlerin yarısından çoğu xvid.Fakat yine de çok tecrübeli sayılmam o yüzden son bi yorum yapacağım. Anime bölümlerini hiçbir şeye dönüştürmezsen Mp4'e dönüştür derim ben.

Sentius
05.Şubat.2012, 14:40
@iago, HolyGhost

Galiba farklı şeylerden bahsediyoruz. Buradaki (http://forum.divxplanet.com/index.php?showtopic=107643&view=findpost&p=1062200244) 3 ve 4 numaları iletiye bakın. Divx ve Xvid'in tek avantajı oynatım desteğinin yaygın olması, playerlarda vs.

Divx,xvid hangisi olursa olsun sıkıştırmada ve görüntü kalitesinde x264 ya da h264 göre dezavantajlı. Daha çok şey yazarım bu konuyla ilgili ancak konu sapar o yüzden başka bir konuda dile getirrim farklarını ayrıntılı bir biçimde.

@iago

Verdiğin linkteki konuyu açanın encodingle alakası yok. Tamamen ilgi çekme amacıyla konulmuş bir başlık o :D AutoGk denilen şey bir arayüzdür megui,xvid4psp,ripbot264 vs. gibi. Programların kendisinin hiç bir katkısı yoktur video kalitesine sıkıştırmasına vs. Eğer yeterli codec ve avisynth bilgin varsa bunu kendin programsızda yaparsın. O program sadece işini kolaylaştırıyor ancak mucizevi bir şey değil olanı kullanıyor. Yani bir xvid den x264 kalitesi çıkaramaz. Encoding konusunda işinin ehli kişiler xvid ve x264 kodlamalarıyla çok iyi kalitede encodelar yapar. Ancak x264 kullanan kişinin ortaya çıkardığı sonuç diğerine göre düşük boyut ve daha iyi kalitedir. Xvid geçen yüzyıla ait. Yenilikleri takip etmek lazım. :)

Beni Xvid ya da divx kodlamalı filmler tatmin etmiyor. Bluray rip indiriyorum ki %99 u x264 kodlama ürünü. O kaliteyi gördükten sonra xvid cep telefonu kalitesinde kalıyor benim için.

iago
05.Şubat.2012, 15:16
Ancak x264 kullanan kişinin ortaya çıkardığı sonuç diğerine göre düşük boyut ve daha iyi kalitedir. Xvid geçen yüzyıla ait. Yenilikleri takip etmek lazım. :)

Beni Xvid ya da divx kodlamalı filmler tatmin etmiyor. Bluray rip indiriyorum ki %99 u x264 kodlama ürünü. O kaliteyi gördükten sonra xvid cep telefonu kalitesinde kalıyor benim için.
Tamam haklı olabilme olasılığın mantıken çok yüksek :D Çünkü ben x264 konusunda bilgiye sahip değilim :D Genelde çok film indiririm ve o yüzden formatlarıyla ilgilenirim. Az çok araştırmışlığım vardır ve divx-xvid formatlarından memnunum :D Ama Bluray dedin orada bir durmak lazım :D Bluray film izledim ve Xvid ile arasındaki büyük farkı gördüm :D Dediğin gibi yenilikleri takip etmek lazım. Torrent sitelerinde bluray filmlerinin 40 gb civarında olduğunu görünce pek takip edesim gelmemişti :D

Sentius
05.Şubat.2012, 15:25
Tamam haklı olabilme olasılığın mantıken çok yüksek :D Çünkü ben x264 konusunda bilgiye sahip değilim :D Genelde çok film indiririm ve o yüzden formatlarıyla ilgilenirim. Az çok araştırmışlığım vardır ve divx-xvid formatlarından memnunum :D Ama Bluray dedin orada bir durmak lazım :D Bluray film izledim ve Xvid ile arasındaki büyük farkı gördüm :D Dediğin gibi yenilikleri takip etmek lazım. Torrent sitelerinde bluray filmlerinin 40 gb civarında olduğunu görünce pek takip edesim gelmemişti :D

Bluray demedim bluray rip dedim. Ripli hali yani encode dan geçirilmiş hali 40 gblık filmin 10 gb ya da daha az boyutlara düşüyor üstelik kalite büyük oranda aynı. Buradaki marifetlerde encoderların. :) 40 gb ben de indirmem, kalite sevenleri korkutmayalım boyutla :D

Burakesan
05.Şubat.2012, 15:25
Ha olmuş 150 mb ha olmuş 220 mb ... 20kb/s ile uploadladıktan sonra çok birşey değişmez (rapidshare):iamdead:

HolyGhost
05.Şubat.2012, 15:25
@iago, HolyGhost

Galiba farklı şeylerden bahsediyoruz. Buradaki (http://forum.divxplanet.com/index.php?showtopic=107643&view=findpost&p=1062200244) 3 ve 4 numaları iletiye bakın. Divx ve Xvid'in tek avantajı oynatım desteğinin yaygın olması, playerlarda vs.

Divx,xvid hangisi olursa olsun sıkıştırmada ve görüntü kalitesinde x264 ya da h264 göre dezavantajlı. Daha çok şey yazarım bu konuyla ilgili ancak konu sapar o yüzden başka bir konuda dile getirrim farklarını ayrıntılı bir biçimde.

@iago

Verdiğin linkteki konuyu açanın encodingle alakası yok. Tamamen ilgi çekme amacıyla konulmuş bir başlık o :D AutoGk denilen şey bir arayüzdür megui,xvid4psp,ripbot264 vs. gibi. Programların kendisinin hiç bir katkısı yoktur video kalitesine sıkıştırmasına vs. Eğer yeterli codec ve avisynth bilgin varsa bunu kendin programsızda yaparsın. O program sadece işini kolaylaştırıyor ancak mucizevi bir şey değil olanı kullanıyor. Yani bir xvid den x264 kalitesi çıkaramaz. Encoding konusunda işinin ehli kişiler xvid ve x264 kodlamalarıyla çok iyi kalitede encodelar yapar. Ancak x264 kullanan kişinin ortaya çıkardığı sonuç diğerine göre düşük boyut ve daha iyi kalitedir. Xvid geçen yüzyıla ait. Yenilikleri takip etmek lazım. :)

Beni Xvid ya da divx kodlamalı filmler tatmin etmiyor. Bluray rip indiriyorum ki %99 u x264 kodlama ürünü. O kaliteyi gördükten sonra xvid cep telefonu kalitesinde kalıyor benim için.

O konuda lafım yok abi bluray ap ayrı.Benim pcde ekran kartı yok o yüzden henüz bluray izleme fırsatım olmadı Brrip izliyorum ben de.Dvdripten daha iyi bence.Zaten bluray izlemek için de bi filmi 40gb down etmem :D
encode de zaten x264 yapıyorum ben de.Haklısın x264 daha iyi ;)

Burakesan
05.Şubat.2012, 15:42
İnception Bluray ... 53 GB ... İndirdim izledim ... Değiyor :1178088004789:

Sentius
05.Şubat.2012, 15:48
İnception Bluray ... 53 GB ... İndirdim izledim ... Değiyor :1178088004789:

Bende indirdim 7gb BRrip üstelik 720p kalite iyi :lols:

HolyGhost
05.Şubat.2012, 15:56
Valla Burak kardeşim para versen indiremem 53gb :D :D Pc'de o kadar yer yok en fazla 20gblık yerim var indirip indirip siliyorum :D

2-3gblık boyutlarla idare ediyoruz :D

Burakesan
05.Şubat.2012, 16:22
İçimden dedimki 'ulen burak hayatında tam blu-ray film izledin mi?' dedim 'hayır' ... İçimdeki ses 'o zaman indirsene' diyince 6 gece indirdi :016_: